Veel ondernemers willen wel, maar stuiten op een blokkade: wat is hun verhaal en hoe brengen ze dat effectief naar buiten? Of je nu wilt vloggen, bloggen, video’s maken, foto’s schieten, teksten schrijven of podcasts opnemen, de opties zijn eindeloos.
Als ondernemer zit je vaak in je eigen bubbel. Je ziet je bedrijf vooral als je werkplek en mist daardoor de magie. Je denkt misschien: “Is mijn verhaal wel de moeite waard om te delen?” Het antwoord is een volmondig ja! Je verhaal is altijd in ontwikkeling, elke dag, elk moment. Het groeit met nieuwe producten, teamleden, beslissingen en emoties.
Authenticiteit is hier het sleutelwoord. We zijn klaar met de gladde reclamefoto’s en opgepoetste verkooppraatjes. We willen echtheid, puurheid en persoonlijkheid zien. We willen weten wat we kopen, waar we naartoe gaan en wie daarachter zit. Dus als je je verhaal wilt delen, moet je jezelf laten zien.
Maar laten we eerlijk zijn, authenticiteit en kwaliteit kunnen hand in hand gaan. Dus weg met die stockfoto’s! Creëer je eigen beeldmateriaal. Je hebt geen dure fotograaf nodig als je leert hoe je met je smartphone prachtige foto’s kunt maken.
Ben je nieuwsgierig naar nieuwe workshops of trainingen, kun je soms wel wat inspiratie gebruiken en word je blij van tips en tricks? Schrijf je dan in voor mijn maandelijkse inspiratiemail. Afmelden kan altijd nog ;-)