Contentcreatie in een handomdraai met ChatGPT en Canva? Schrijf je nu in voor de workshop »

Projecten

van een multipassionate

De werkzaamheden van een multipassionate

De afgelopen jaren heb ik voor diverse opdrachtgevers projecten gerealiseerd. Van interimklussen, kortlopende projecten en eenmalige trainingen en inspiratiesessies. Allerlei werkzaamheden, waarbij de groei van een bedrijf en/of merk centraal stond en met als doel groeien of stabiliseren.

Ik geloof in samenwerken. Alleen ga je snel, samen kom je verder. Sparren, elkaar aanvullen, de stok achter de deur zijn. Ik vind het belangrijk dat mensen groeien of geïnspireerd raken door mijn aanwezigheid. Of het nu is door iets wat ik zeg, of wat ik doe. Je moet ermee aan de slag kunnen. Zo kunnen we samen groeien.

Hieronder zomaar een greep uit de projecten die ik heb mogen draaien, maar ik kan me voorstellen dat je eerst wilt weten of er een klik is als wij in zee gaan. Dus wil je kennismaken, bel me of stuur me een bericht.

Huisstijl, branding, website Chantal .

Een huisstijl en branding die past bij de persoon, bij de dienstverlening en bij de doelgroep. Dat was de vraag waarmee Chantal bij mij kwam. Dat betekende een frisse uitstraling, to the point omschrijvingen, persoonlijke teksten en mooie fotografie. Voor zowel de website, de brochure en de socials. Geen traject van weken, maar een snelle, doordachte, doelgerichte aanpak, waarmee ze snel stappen kon zetten in haar ondernemerschap.

Center Parcs

Voor Center Parcs learning & development heb ik alle trainingen en andere documenten voor de training en opleiding van de Center Parcs medewerkers in Nederland, Duitsland en Frankrijk mogen redesignen naar de nieuwe huisstijl.

MONTIScase

Montis

Voor Montis heb ik samen met directie en het marketingteam gewerkt aan de identiteit van de organisatie aan de hand van persona's. Wie is Montis en waar staan we voor. Welke kernwaarden hebben we, hoe worden deze doorleefd en hoe kunnen we er voor zorgen dat alle kernwaarden in elke laag van de organisatie worden doorgevoerd. Daarna is de identiteit uitgewerkt in de merkstrategie.

360 graden gastvrij

Ontwikkel een concept waarin alle facetten van gastvrijheid samenkomen. Collega-ondernemer Chantal & ik hebben de handen ineengeslagen, koffie gedronken, gebrainstormd, gelachen, gediscussieerd en getoetst bij diverse ondernemers in de horeca & hospitalitybranche. En zo is 360 graden gastvrij geboren. (www.360gradengastvrij.nl)

Na vier maanden ontwikkeling, staat er een stevig concept. Een mooi logo, een duidelijke en gestructureerde website, een helder model en een scherp aanbod. Om dit onder de aandacht van de doelgroep te brengen, heb ik een contentstrategie ontwikkeld voor socials en e-mailmarketing. Deze voer ik ook uit, net als de bijbehorende social advertising.

ByVianne Staande posts (Instagram-bericht (Staand))

VitaEls

Dit is de nieuwe website van Els. Els is eigenaar van VitaEls en heeft weken keihard gewerkt aan haar personal brand. Samen met mij.

Een “versterk je eigen merk” traject van 0 naar 100. Logo, huisstijl, branding, het verhaal, het aanbod, de socials en haar website staan als een huis. Met frequente coaching en praktische begeleiding zetten we een sterk merk weg voor Els.

NlvoorElkaar

De organisatie die helpt jouw vrijwilligerscentrale, bedrijf, maatschappelijke organisatie en goede doel graag om goed doen, beter te maken. Van platformen voor meer vrijwillige inzet tot inspirerende campagnes en creëren van een do good beweging.

Ik heb hier geholpen om de socialmediakanalen en strategie op orde te krijgen en te ondersteunen bij socialmediaactiviteiten. Ook heb ik een training kunnen faciliteren over social media aan alle medewerkers.

FMCG Social

Als product developer a.i. ben ik aan de slag gegaan om FMCG social op te zetten. Een internationaal social media bureau, gefocused op de retailbranche.

Van de propositie, beeldmateriaal en de totale branding, tot aan het uitwerken van procedures, opleiden van het team en het ondersteunen van de operatie voor diverse klanten.

Jouw Konijn Jouw Geluk

Door de ontwikkelingen ten tijde van corona, waar het trainingsvak stil kwam te liggen, heb ik samen met Chews&Nibbles het merk “Jouw Konijn” ontwikkeld. Van 0 tot een exclusive brand voor konijnenliefhebbers, met een webshop, community van ruim 7.000 konijnenliefhebbers, eigen producten en zelfs een eigen boek. Alles met het doel om élk huiskonijn een gelukkig leven te geven.

Jouw konijn - De webshop Jouw Konijn is dé webshop voor konijnen eigenaren in Nederland en België. Ik heb in woocommerce zelf de webshop gebouwd, gevuld en onderhouden. Blogs geschreven en gezorgd dat de processen, zoals verzending, liepen. En een webshop krijgt alleen bezoekers als er ook gewerkt wordt aan de (online) marketing. Van blogs, de juiste webteksten, nieuwsbrieven, influencermarketing (bunnyfluencers zoals wij ze noemden), handgeschreven kaartjes bij de bestellingen, tot een social media community van ruim 5.000 konijnenliefhebbers in het eerste jaar.

Jouw konijn - Nationale huiskonijnentelling We ontwikkelden de Nationale Huiskonijnentelling. We verzamelden een maand lang zoveel mogelijk gegevens van de konijnen die in Nederland en België wonen, om in kaart te brengen hoeveel huiskonijnen er zijn, hoe ze wonen en het welzijn van deze konijnen is. Zo konden we de juiste kennis delen met als doel het leven van alle huiskonijnen in Nederland en België elke dag een beetje mooier en vaak een beetje beter te maken. Alleen al het eerste jaar deze er ruim 2.500 mensen mee met de telling.

Jouw Konijn_A_01510

Jouw konijn Jouw geluk - Het boek

Jouw konijn begon bij het schrijven van een boek. Niet een boek zoals het gemiddelde huisdierenboek, maar een Instagrammable boek anno nu. Een knuffelzachte omslag met 196 pagina's inhoud over het konijn als huisdier en onderdeel van het gezin. Te verkrijgen in de webshop www.jouwkonijn.nl, in bibliotheken, bol.com en alle gerenommeerde boekhandels.

Red Carpet Social Media burea

Van 2012 tot en met 2017 stond ik aan het roer van een team van 21 doorgewinterde social media experts, die iedere dag werkten aan het vermenselijken van merken; Humanizing Brands!

24 Uur per dag, 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar. Social media staan nooit uit, hebben nooit weekend, gaan nooit op vakantie. Bij Red Carpet werkten we niet in een 9-to-5 business.

Tijdens het opbouwen van een eigen bedrijf als eenpitter naar een social media bureau met 21 man heb ik ontzettend veel geleerd van marketing, ondernemen, leidinggeven en commercieel denken. De beste leerschool ooit.

ByVianne Staande posts (Instagram-bericht (Staand)) (1)

Boszhard academie

Ontwikkel een opleidingsdag voor onze opleiding voor presentatoren over hoe zij hun eigen merk kunnen bouwen en zichzelf kunnen presenteren via social media. Uiteraard verzorg ik deze trainingsdagen zelf.

Het doel is om de leerlingen inzicht te verschaffen in de wereld van social media en het laten ontwikkelen van een personal brand, zodat ze zichzelf als presentator in de markt kunnen zetten.

Andere bedrijven die ik al heb mogen inspireren: