Vaak spreek ik ondernemers die wel willen, maar niet goed weten wat hun verhaal is. Hoe ze dat op papier (of online) moeten krijgen en hoe ze hun verhaal het beste online kunnen delen. Vloggen, bloggen, video’s, foto’s, tekst, geluid… Er zijn zoveel mogelijkheden.
Als ondernemer creëer je vaak een blinde vlek. Jouw zaak is vooral je werkplek. Dat maakt dat je veelal de mooie dingen mist. Je kent het verhaal en denkt: “Is dat nu interessant om te delen?” Jazeker, want nog niet iedereen kent het verhaal en jouw verhaal is nog lang niet afgelopen. Elke dag, elke minuut, elke seconde wordt jouw verhaal aangevuld. Aangevuld met nieuwe producten, met nieuwe medewerkers, met beslissingen, met gevoel.
Key in dit verhaal is authenticiteit. We zijn allang uitgekeken op reclamefoto’s en verkoopverhalen. We willen echtheid, puurheid, persoonlijkheid. Zien wat we kopen, zien waar we naar toe gaan, zien wie dat voor ons mogelijk maakt. Dus wil jij je verhaal vertellen, dan moet je jezelf laten zien.
Wij vinden het belangrijk dat je wel authentiek kunt zijn, maar dat je dat wel doet met mooie beelden. Stop met stockfoto’s en creëer je eigen beeldbank. Je hoeft geen dure fotograaf in te huren als je weet hoe je met je smartphone zelf mooie foto’s kunt maken.
Ben je nieuwsgierig naar nieuwe workshops of trainingen, kun je soms wel wat inspiratie gebruiken en word je blij van tips en tricks? Schrijf je dan in voor mijn maandelijkse inspiratiemail. Afmelden kan altijd nog ;-)