Contentcreatie in een handomdraai met ChatGPT en Canva? Schrijf je nu in voor de workshop »

Vianne Scharloo

De tijd tikt…

Tijd. Een veel besproken onderwerp tijdens mijn trainingen en mentorsessies over branding, social media en ondernemen.

Tijd gaat over keuzes maken. Als je te weinig tijd hebt, moet je kiezen voor datgene waar je óf veel energie van krijgt, óf wat het meeste oplevert. Een groot feest als dit op één lijn ligt. Maar vaak moet je eerst iets doen waar je niet zoveel energie van krijgt, maar wat wel veel oplevert. Om daarna tijd over te houden voor iets wat je wel energie oplevert. Maar voor veel ondernemers is social media zo’n activiteit. Een moetje. “Het kost me veel te veel tijd.” “Ik heb er geen energie voor.”

Afgelopen week kreeg ik een berichtje van een klant, waarvan ik dus veel energie krijg. En ik citeer, want het dekt precies de lading.

“Ik vind het steeds leuker worden. Onze eigen social media-strategie doet eigenlijk veel meer met me dan ik gedacht had. Het brengt heel veel orde in mijn denken over mijn bedrijf en mezelf. Ik heb thema’s benoemd voor mezelf en aan de hand daarvan kan ik veel schrijven. En nu zie ik deze thema’s als iets dat ik niet alleen voor social media kan gebruiken, maar ook voor mijn persoonlijke ontwikkeling in het algemeen. Zo had ik er nog nooit naar gekeken. Dus social media en je eigen persoon versterken elkaar!”