De juiste informatievoorziening, want dat bepaalt een groot gedeelte van de gastvrijheid. Helaas zie ik vaak dat die informatievoorziening afbreuk doet aan de gastvrijheid. Oude tarieven, onbeantwoorde vragen, onduidelijke kosten… ze zorgen voor een verkeerde verwachting.
Maar eigenlijk is het op orde hebben van je informatie niets meer als randvoorwaarde. Leuker wordt het wanneer je extra beleving kunt toevoegen voor je gasten. Al in het begin van de gastreis, al voor ze fysiek bij jou op de stoep staan. Denk eens aan tips voor activiteiten in de omgeving. Een mailtje twee weken voor aanvang om te informeren of alles duidelijk is, de menukaart voor de eerste avond, het animatieprogramma en de wifi-code. En het liefste gepersonaliseerd. Persoonlijke aandacht wordt op prijs gesteld.
Stap eens in de schoenen van jouw gasten, of liever… vraag ze het zelf. Want kleine aanpassingen kunnen al een groot verschil maken!
Heb je hulp nodig? Laat het me weten, ben maar een weekje met vakantie ;-).
Een hele fijne zomervakantie gewenst allemaal!